Deník E15, zabývající se především domácí i zahraniční ekonomikou a politikou, změnil po osmi letech své logo a celkový design. Tyto změny se více přibližují aktuálním trendům tištěných i elektronických médií a mají zaručit pohodlnější čtení přes mobilní telefony a tablety.
Deník, z nakladatelství Mladá fronta, vyšel s novým designem poprvé v pondělí 5. října. Tyto změny jsou spojeny s blížícím se osmiletým výročím prvního čísla, které vyšlo v listopadu 2007. „Chceme čtenářům i nadále přinášet důležité a seriózní ekonomické a politické informace i inteligentní zábavu. Poprvé měníme logo, fonty i strukturu. S moderním designem přichází větší pestrost, atraktivita a cílení na ještě širší čtenářskou obec,“ uvedla Tereza Zavadilová, šéfredaktorka deníku.
Přibližně 25 tisíc čtenářů využívá pro četbu deníku tablety nebo chytré telefony, proto je zlom stránek nového designu přizpůsoben i webovém prohlížení. „Respektujeme také čas svých čtenářů, takže se nadále držíme hesla 15 minut pro ekonomiku a byznys,“ dodala Tereza Zavadilová.
Novou podobu deníku E15 vytvořil zkušený grafik s praxí z grafického pojetí mnoha titulů od devadesátých let, Jiří Bušek. „Logo jsme společně směrovali nikoli ke zcela novému tvaru, ale k figuře, která je v určité harmonii s logem současným, ale více respektuje současnou estetiku,“ podotkl Bušek. Dále uvedl, že si za cíl kladl provzdušnění, přehlednost a čitelnější typografii. „Čtenáři nám také potvrdili, že naše vize vydat se směrem k více grafické titulní straně je správná, že to je to, co chtějí,“ dodává Tereza Zavadilová.
Nová podoba deníku má vkusně nastaveny linie i barvy, díky kterým se v textu velmi snadno a dobře orientuje. Na první pohled působí deník E15 s novým designem na čtenáře stále seriózně a decentně.